HABERTÜRK-E-devlet SGK’yı da kilitledi
13 Aralık 2010
E-devlet SGK’yı da kilitledi
1 Kasım 2010 günü SSK ve Bağ-Kur hizmetlerinin görüntülenmesi ve bazı elektronik ortamda yapılan işler www.turkiye.gov.tr web sayfasına alındı ama maalesef bugüne kadar tek bir kişi bile e-devlet üzerinden hizmetlerini göremedi. Sistem çalışmıyor. Bir haftadan beri ise hizmetleri e-devlete aktarmak için yapılan müdahale sonrası SGK memurları da artık hizmetleri göremiyor. İşlem yapamıyor.
Ali bey, daha evvel sgk.gov.tr adresinden alabildiğimiz, sigortalı hizmet dökümü artık e-devlet adresine taşındı, kişiye özel şifre ile herkes sadece kendi hizmet dökümüne ulaşabiliyor. Ancak aylık prim ve hizmet belgesi gönderirken, uyguladığımız 5951 sayılı teşvik için, işe aldığımız personellerin hizmet dökümlerinden, girdiği tarihten önceki 3 ay içinde hizmet dökümünde çalışması var mı diye kontrol ediyorduk ve ona göre teşvik kapsamına alıyor veya almıyorduk. Şu anki uygulamada, teşvik şartlarına uyan personellerimiz için bu kontrolü yapamıyoruz? Bu teşvikleri uygulayamayacak mıyız artık? Veya bunları sorgulamanın başka bir yolu var mı? Özlem Çekmiş-İstanbul
Özlem hanım bu sorun sadece sizin değil bütün işverenlerin ve çalışanların sorunu oldu. Teşvikli işçi aldığınızda son 6 veya 3 ay içinde başka yerlerde sigortası olup olmadığını görmeniz gerekir. İnternetten siz göremiyorsunuz, kişi şifre alsa da kendisi sistem oturtulamadığı için kendisi şifresi ile de göremiyor. Bir haftadır da SGK memurları da bir şey göremiyor. Bu sebeple, SGK’ya yazı yazın ve yazı ile hizmetleri isteyin. Sistem düzeltilirse işiniz çözülür ama sistem bu halde devam ederse işinizin çözülme şansı yok. Bu arada SGK tarihindeki en güzel uygulaması olan hizmetleri intetnet üzerinden göstermeyi, e-devlete göndermekle hata etti. Kamuoyundaki itibarını da bozdu. Üstelik sanki memurlarının işi azmış gibi biraz daha arttırdı. Bunu yapanlar da maalesef SGK’nın başına oturtulan iş bilmeyen yöneticilerden kaynaklanıyor. Bakın SGK’nın başkanı, 3 başkan yardımcısı da sosyal güvenlikle alakası olmayan kişiler, ne kurumun geçmişini biliyorlar (Kurumsal hafızaları yok) ne de geleceği planlayabiliyorlar. Bu durum 2 yıllık SGK’nın bu süre boyunca 5 başkan ve 10’larda başkan yardımcısı değiştirmesini de beraberinde getirdi. Ne yazık ki gelip gidenler de şimdikiler de ne sosyal güvenlik sistemini biliyor ne de mantığını anlayabiliyor. Olan SGK’ya, memurlarına ve SGK ile işi olanlara oluyor.
***Suçlu vatandaşmış….
SGK’daki e-devlet uygulaması sistemi tıkadı denilip suç vatandaşa yükleniyor
PTT Yönetim Kurulu Başkanı Osman Tural, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) işlemlerinde e-devlet’e geçişinin sistemde yoğunluğa neden olduğunu söyledi. Tural, TÜRKSAT’ın konu üzerinde çalıştığını, sorunun giderileceğini ifade etti.
Denizbank ve PTT arasında imzalanan kredi kartı işbirliği protokolü imza töreninin ardından Cihan Haber Ajansı’nın sorularını yanıtlayan Osman Tural, e-devlet şifreleri ile ilgili vatandaşların yaşadığı sıkıntıların giderileceğini söyledi. Şifrenin bitmediğini ancak sistemde yoğunluk yaşandığını anlatan Tural, “Şifrenin bitmesi diye bir şey söz konusu olamaz. Bazen yoğunluktan dolayı tıkanmalar meydana geliyor. Bu sistem TÜRKSAT’ın uygulamaya koymuş olduğu bir sistem. TÜRKSAT tarafından gerekli çalışmalar yapılıyor. O sıkıntılar giderilecektir. Onda bir sıkıntı yok. Belki o anda ‘elimizde şifre yok açamıyoruz sistemi’ denmiş olabilir. Şuan açılmış vaziyette ve sistem çalışıyor. Çalıştırdığınız her sistem arıza yapmaya muktedir. Yoğunluk var.” dedi.
Yoğunluğun, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun iş ve işlemlerinin yapılması için şifre istemesinden kaynaklandığını dile getiren Tural; “O da aşılacaktır. Bizim insanımız son ana kadar bekler. Biz e-devlet ile ilgili şifre dağıtma işlemini bir yıldır yapıyoruz. Herkes zamanında alsaydı sıkıntı olmayacaktı. 2 milyonun üzerinde kişiye şifre verildi.” ifadelerini kullanmış. Yani, suç yetkililerin değil de vatandaşlarınmış. Tövbe tövbe….
Acilde tek kuruş para alınamaz
28.11.2010 Pazar akşamı Medicalpark Göztepe Hastanesi’nin aciline gittim. Apandisit teşhisi konuldu ve son seviyesinde olduğu için acilen ameliyat olmam gerektiği belirtildi. Operasyonun pahalı olduğunu düşünerek başka hastane araştıracağımı söyledim. Durumum acil olduğu için bu riski alamayacaklarını söylediler. Ben ve ailem hayati risk taşıdığından ötürü ameliyatı kabul ettik. Acilde yapılan testler ve ameliyat ücreti dahil, babamdan SSK’lı olduğum için toplam 3350 lira ödedik. Bu ödemeyi geri almamız mümkün müdür? Esin Uluğtekin
Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) gereğince 24 saat içinde müdahale edilmesi gereken sağlık hizmetleri acil hizmet kapsamındadır. Babanızın da 24 saat içinde acilen apandisit ameliyatı olması gerektiği gerçeği karşısında sizden tek bir kuruş bile fark ücret alınmaması gerekmektedir. Ancak, 2009 SUT’u zamanında özel hastaneler almaması gereken parayı hastadan aldıklarında, durumu SGK’ya bildirdiğinizde farkı SGK size geri ödeyip, özel hastanenin alacağından düştüğü gibi bir de 200 bin liraya kadar da ceza uyguluyordu. Hastane sahibi siyasilerin baskısıyla 2010 SUT’unda bu uygulamadan vazgeçildi ve hastalar, özel hastanelerin insafına bırakıldı. Öte yandan acil olmasa dahi apandisit ameliyatının SUT fiyatı, 420 liradır. Yani babanızı apendektomi yaptı diye SGK bu hastaneye bu kadar para ödeyecek, bu hastanenin sizden alabileceği fark ücret ise puan durumuna göre yüzde 30 ile yüzde 70 arasında değişir. En yüksek yüzde 70 olsaydı bile alabileceği rakam, 294 lirayı geçemezdi. Bu parayı sadece Mahkeme ile geri alabilirsiniz. Devlet sizi artık korumuyor.
.