ÇALIŞANLARIN SÖZCÜ’SÜ
Sosyal Güvenlik ve Çalışma Yaşamına İlişkin Doğru Bilgiye Zamanında Ulaşmak Artık Mümkün
Köşemizin misyonu çalışanların sözcüsü olmak. Bizi sürekli izleyenlerin yakından tanık oldukları gibi Çalışanların Sözcü’sü sıfatının içini dolduran somut önerilerimiz sık sık SGK’ya da rehber oluyor, sigortalılar lehine getirilen birçok değişiklikte yazılarımızın izini köşemizi izleyenler fark ediyor.
Okurların günlük yaşamda karşılarına çıkan sosyal güvenlik ve çalışma yaşamlarına ilişkin soru ve sorunlarını çözmek de misyonumuzun bir parçası oluyor işin doğası olarak. Bu durum da okurlarımızla sürekli diyalog içinde olmamızı sağlıyor. Bir yazar için bahtiyarlık saydığım bu durumu hem kendim hem gazetem adına çok önemsiyorum. Zira bu durum Sözcü aracılığıyla sizlere vermiş olduğumuz ‘sosyal güvenlik alanında olumlu veya olumsuz gelişmeleri zamanında algılayıp buna ilişkin pozisyon alma esasını ıskalamayan’ yazılarımızın dimağlarınızda ilgi olarak karşılandığını gösteriyor. Okur, konunun uzmanı yazarla faks ve e-postalardan kurulu bir köprüyle sürekli bir diyalog ortamı sağlayarak devamlı bilgi alışverişi yapmak istiyor ve bu ilgiyi e-posta ve faks ya da mektup olarak somutlaştırıyor.
Elbette bu madalyonun bir tarafı, bir de madalyonun öbür yüzü de var ki o da gazetede ayrılan köşenin hacmi ne olursa olsun tüm okurlarımızın soru ve sorunlarını gazete köşesi aracılığıyla çözmenin fizik kurallarına aykırı olduğu gerçeğini yansıtıyor.
Gönül ister ki “Köşenizde belediye başkanlarına görev ve makam tazminatı verilmesi hakkındaki yazınızdan hareketle Emekli Sandığı’na müracaat ederek bu haktan faydalanmış bulunmaktayım. Sizlere sonsuz teşekkürlerimi sunarım” diyen okurum Kaan Taştemel;
“19 yıldır Bağ-Kur borç batağından kurtulma haberini ilk siz verdiniz, ailece çok mutlu olduk bugün ailece gidip borcumuzu sildireceğiz” diyen okurum Mehmet Özler;
“Emekli ikramiyemi alabilmem ile ilgili 2829 sayılı kanunun 12. maddesinin iptal edilmesi hakkındaki vermiş olduğunuz müjdeli haberinize çok ama pek çok teşekkür ediyorum. Okurlarınızın, en önemlisi insanlarımızın çok önemli haklı sorunları karşısında takipçi, bilinçli ilgileriniz ve göstermiş olduğunuz hassasiyetinizden dolayı sizi tekrar kutluyor ve tebrik ediyorum. Büyük bir mutluluğa sebep olduğunuz için size her zaman duacı olacağız size ne kadar teşekkür etsek azdır” diyen okurum Volkan Yunusoğlu;
ve yer açısından burada belirtmeme imkan olmayan bir çok okur gibi diğer tüm okurlarımızın da sorunlarını çözelim. Ancak biriken binlerce e-posta ve faksın arasında ilgilenebildiğimiz sorular oldukça sınırlı kalıyor.
İşte bu durumda sorunlarının çözümünde bilgiye en kısa zamanda ulaşmak zorunda olan, aksi halde maddi açıdan zarara uğraması söz konusu olan birçok sigortalılara özellikle değinmek, yol göstermek gerekiyor. Bu durumda olup işinin acilliği nedeniyle kısa zamanda bir yol haritası çizmek durumunda olanlar için artık bir adres var. Ali Tezel markasıyla, Ali Tezel standardında bilgi ve birikimle sigortalılara danışmanlık hizmeti verilen bu yer Çamlıca Bulgurlu Mahallesi Libadiye Caddesindeki adreste. Yerinde uzmanlarıyla görüşerek veya faksla bilgi almak için bu adrese 216-3391415 nolu telefondan randevu alarak ulaşılıyor. Alanında bir ilk olan bu hizmet yerine ulaşım bilgilerinin ve www.alitezel.com web adresinin ilgilenenlerce bir yere not edilmesinde yarar görüyorum.
Zamanında bilgi bugün veya daha sonra herkese lazım olabilir. Zira geç gelen adalet adalet sayılmadığı gibi zamanında ulaşılamayan doğru bilgi de zararı önleyemiyor.